Quantcast
Channel: usaresan
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

12 dagar kvar!

Nedräkningen har pågått ett tag nu. Idag är det 12dagar kvar. Spännande!!På den här bloggen är det meningen att ni ska få följa med mig och Anna-Karin på vår resa i USA.Avresa: 27 Juli 06.50...

View Article

5 dagar kvar!

Vissa dagar går tiden jättefort andra dagar känns hur långa som helst! På söndag ses jag och Anna-Karin i Hässleholm sen tar vi tåget upp till Göteborg! Då har vi kvällen på oss att vara nervösa,...

Kvällen innan!!

Nu är vi i Göteborg! Mötte upp Kitty på tågstationen i Hässlehom tidigare idag.Tror aldrig tiden har gått så långsamt som de sista dagarna. Men nu är det ÄNTLIGEN bara några timmar kvar tills vi ska...

I väntans tider!

Vi väntar och väntar och väntar! Har varit vakna sen 02.00 och nu går tiden så sakta! Om 30min hämtar taxin oss men vi står redan klara! Trevlig resa på oss! =)/Kitty

New York!

Nu ar vi framme! Eller ja det var vi igar, klockan 16.15! Flyget var forsenat med 3h i Belgien pga av ovader i NYC. Vi tog oss fran JFK med Airtrain, ett tag som kor utan forare! Skitkonstigt! :P Sen...

Sista kvallen i NYC!

Igar vaknade vi med stralande solsken! Det var en varm och skon dag nere i sodra Manhattan, vi var valdigt effektiva och hann med valdigt mycket! Bade Frihetsgudinnan och ett besok uppe i Empire State...

JFK!

Nu har jag (kitty) loggat in mig på det trådlösa nätverket på flygplatsen! Ska bli spännande och se vad det kostar ;) Här sitter vi nu! Typ 4h innan avgång! Men som gubben i informationen sa, jaja det...

Orlando, här trivs vi!

Smått förvirrade vart vi skulle ta vägen när vi gått av flygplanet i Orlando hämtade vi våra väskor och beställde en "shuttle" till vårt hotell. En Shuttle är som en taxi fast de fyller den med fler...

Disney World - Magic Kingdom

Idag har vi varit DÄR! Drömmen att få besöka Disney World - Orlando har blivit sann! Det var helt underbart! Går inte att beskriva, till en början med hade vi tur med vädret. Det var blå himmel och sol...

Disney World - Animal Kingdom

Ja så var de slut på Disney World för oss. En regning helt underbar gårdag följdes upp av en alldeles för varm dag och en stor besvikelse fast det blev rätt bra ändå! Vi hade ju tänkt att Animal...

Sea World - hot hot hot!

Idag har det lugnt varit varmaste dagen hittills! Kanske inte det optimala att springa runt inne på "parker" därför ska det bli riktigt skönt att åka ner till Miami imorgon och bara njuta av solen,...

Miami!

Nu har vi anlänt till Miami!Resan har gått smidigt men rumpan var rätt trött på att sitta ner när vi kom fram! Åkte lyxtaxi från hotellet till Greyhoundbusstation i Orlando! Mycket ska man vara med om!...

Miami Beach, på promenad!

Det blev ett dopp i det blå i eftermiddags! Det var väldigt skönt! Det fanns visst ingen pool till detta hotellet men med den stranden och det vattnet så behövs inte det! ;)Efter badet gick vi hem och...

En dag på stranden!

Idag har det varit så där super varmt, vi som först bara tänkte ta solskyddsfaktor 10 på oss, som Anna-Karin sa man blir ju inte brun med 20! Vi tänkte om och tog på oss solskyddsfaktor 20 i alla fall...

Key West - Thunderstorm!

Ehh jaha!? det här vädret hade inte jag beställt! Precis hoppat i poolen efter en lång färd i bilen och vips så börjar det blåsa, regnet öser ner och det mullrar och blixtrar! Hallå eller? Åkte hela...

Sunset in Key West

Ja det blev en solnedgång i Key West igår efter busvädret! Jättefint! =) När solen hade gått och lagt sig gick vi en sväng på stan innan vi gick hem och lade oss! Sängarna är helt underbara! ;)Vaknade...

Tillbaka till Miami Beach!

Och här skiner minsann solen! =)Mamma du undrade hur varmt vi hade det!Luft: 36 grader varmt!Vatten: 31.6 grader varmt!Härligt att ni också har lite sommarvärme där hemma! Det gick jättebra att köra...

Miami Beach

Försök 2Tidigare inlägg försvann....Idag är det för ovanlighetens skull jag (Anna-Karin) som skriver=)Kitty har tappat ett fäste på tandställningen och ligger och tjurar i sängen:PIdag har vi varit på...

USA - The End

Nu är vi färdigpackade! Allt ocg lite till kommer med hem! Det ska bli skönt att lämna livet i resväskan! Här kommer en liten sammanfattning från oss! Vi har försökt välja nya bilder så ni slipper en...

Hemma!!

Igår var vi hemma precis enligt tidtabellen! Eller kl12.20 landade vi på Landvetter!Det var helt obeskrivligt skönt att gå in och lägga sig i sin egna säng. Vi var rejällt trötta efter resan! I...